2009-mia-domenico-455-unsplash 2007-dan-counsell-365835-unsplash 2011-igor-ovsyannykov-219666-unsplash 2002-shawnn-tan-265187
Je gezondheid op peil met voldoende vitamine C

Je gezondheid op peil met voldoende vitamine C

Vanaf jongs af aan krijgt iedereen te horen dat ze hun groente op moeten eten. Daarnaast luidt het advies om dagelijks twee stuks fruit te eten. Desondanks zijn er maar weinigen die aan de voedingsadviezen voldoen. Inmiddels dien je naast de twee stuks fruit 250 gram groente te eten. Dat lijkt een behoorlijke hoeveelheid. Maar met deze handige tips is het een fluitje van een cent om de adviezen op te volgen. Breng je gezondheid op peil!

consumptie van groente Spreid de consumptie van groente over de gehele dag

De meeste mensen eten nog steeds alleen bij de avondmaaltijd groentes. Terwijl het een beter idee is om hier al eerder op de dag mee te beginnen, bijvoorbeeld tijdens een van de andere maaltijden. Het eten van twee stuks fruit lukt vaak nog wel. Zolang je zelf maar gemotiveerd bent en het belang ervan inziet. Het helpt natuurlijk wanneer je fruit ook gewoon erg lekker vindt. 250 Gram groente per dag eten, is meestal een groter probleem. Spreiding is het sleutelwoord om hier verandering in te brengen.

Een heerlijk sapje Een heerlijk sapje als aanvulling op je dieet

Het drinken van sap op basis van voornamelijk groente is een mooie stap om dagelijks voldoende vitamine C binnen te krijgen. Sappen worden meestal gemaakt van fruit. Maar die zijn in grote hoeveelheden ongezond, Dat komt door de hoge concentratie suiker die in de meeste vruchten zit. Terwijl je van groentesap wel heel erg je best moet doen om er te veel van te drinken. Kies altijd voor hoogwaardige sappen zonder kunstmatige toevoegingen. Die zijn namelijk zelfs te gebruiken voor een detox kuur. Heb je daar interesse in? Bekijk dan de beste detox kuren op een rij.

Ontbijt gezondheid op peil Je gezondheid op peil? Begin je dag met groente bij het ontbijt

Alle groente voor de laatste maaltijd van de dag bewaren is niet ideaal. Begin daarom 's ochtends al. Hiervoor hoef je niet je hele dieet overhoop te gooien. Voeg gewoon groentes toe aan je broodmaaltijd. De meeste soorten rauwkost laten zich voortreffelijk combineren met hummus, kaas en vleeswaren.

portie snackgroentes Eet dagelijks een portie snackgroentes

Een bakje groente naast je neerzetten is een mooie manier om dagelijks 250 gram te eten. Kies uiteraard wel voor een groente die je zelf lekker vindt. Je eet het gewoon terwijl je aan het werk bent, je social media account bijwerkt of je favoriete serie kijkt. Een bijkomstig voordeel is dat je minder snel verleid wordt door minder gezonde snacks. Je slaat dus twee vliegen in één klap!

Je gezondheid op peil gebracht?

Deze hanteerbare tips maken het je hopelijk wat makkelijker. Lees hier op ZoMaakJe.nl ook deze meer Culinaire tips >>

[Foto Je gezondheid op peil :] via Pexels van RODNAE Productions


Ontvang gratis updates zoals over je gezondheid op peil brengen

 

 

06-09-2022 Deel
Deze website is gemaakt met Websitemachine.nl