Zo maak je een betere website met bereik!
[Gastbijdrage] Je hebt al een website maar wilt meer bezoekers. Maak dan met een aantal acties snel meer resultaat. In dit artikel lees je concrete tips voor meer organisch bereik via social media en zichtbaarheid in zoekmachines. Maar vooral over de manier waarop je ranking binnen deze searchengines positief kunt beïnvloeden. Op naar een betere website!
Hoe je het organisch bereik op sociale media kunt vergroten
Om het organische bereik van jouw inhoud te vergroten, moet je weten hoe je jouw content kunt optimaliseren, zodat de kans groter is dat deze op sociale media wordt gedeeld.
- Streef naar inhoud van hoge kwaliteit: het is de moeite waard om tijd en middelen te investeren in het schrijven van inhoud van hoge kwaliteit.
- Voeg afbeeldingen toe: voeg relevante foto's en video's toe aan een blogpost, zodat mensen deze gemakkelijker kunnen vinden wanneer ze dit delen op sociale media.
- Deel consistent: deel je nieuwste blogposts consequent met dezelfde community gedurende een lange periode om geleidelijk steeds meer vertrouwen en loyaliteit bij hen op te bouwen en hun betrokkenheid bij jouw berichten te vergroten.
Websiteverkeer verbeteren
Een van de belangrijkste manieren om het verkeer op je website te verbeteren, is door je website in zoekmachines te laten opnemen. Om dit te doen, moet je weten hoe bots van zoekmachines je site rangschikken en wat ze het meest waarderen zodat jij een betere website gaat krijgen.
Bots van zoekmachines crawlen je website en rangschikken deze op basis van een lijst met criteria waarmee ze zijn geprogrammeerd. Om hoger te scoren op Google voor een bepaald zoekwoord, moet je deze parameters kennen en strategisch gebruiken om de concurrentie te overtreffen.
Het belang van zoekmachineoptimalisatie
Zoekmachineoptimalisatie of SEO is een van de meest effectieve manieren om je bedrijf naar buiten toe te presenteren. SEO is belangrijk voor elk bedrijf dat online aanwezig is. Zelfs als je niets online verkoopt, kan het ontbreken van aanwezigheid betekenen dat de concurrentie meer bekendheid krijgt dan jouw bedrijf.
Want:
- Een hogere ranking op Google betekent een betere zichtbaarheid en ook een
hogere ranking bij andere zoekmachines. - Hogere rankings in zoekmachines betekenen meer organisch verkeer naar jouw
website, wat op zijn beurt kan leiden tot hogere conversiepercentages. - Een groter aantal bezoekers van jouw website betekent indirect meer groei voor
jouw bedrijf.
Betere website strategie
Schrijvers van inhoud moeten altijd prioriteit geven aan drie belangrijke gebieden bij het werken aan een brede strategie voor het bedrijf:
- De kwaliteit van de inhoud voor de bezoekers.
- De relevantie ervan voor zoekmachines.
- En ook deze relevantie voor sociale media platforms.
Conclusie: hoe maak je een betere website?
Het antwoord is simpel:
- Door jouw klanten te begrijpen.
- Door inzicht te hebben in jouw niche.
- Met begrip voor waar mensen online naar zoeken.
Of je nu een enthousiaste beginner bent of een doorgewinterde professional, je kunt deze
stappen gebruiken om jouw website te verbeteren!
[Gastauteur:] Marc Korthout van SiteRaket.nl
Ontvang gratis updates zoals dit artikel over een betere website
27-11-2021 Deel